Kód projektu: 16ENG04
Vysoutěžení projektu: 2016
Implementace projektu: 2017 - 2021
Vedoucí řešitel projektu: Domenico Giordano, INRIM, Itálie
Účastníci projektu:
- Istituto Nazionale di Ricerca Metrologica, INRIM, Itálie
- Laboratorio Central Oficial de Electrotecnia, LCOE, Španělsko
- Laboratoire national de métrologie et d'essais, LNE, Francie
- Federal Institute of Metrology METAS, METAS, Švýcarsko
- National Physical Laboratory, NPL, Velká Británie
- VSL National Metrology Institute, VSL, Nizozemsko
- ASTM, Analysis, Simulation, Test and Measurement SAGL, Švýcarsko
- Hitachi Rail Italy S.p.A, Itálie
- Metro de Madrid, S.A., Španělsko
- Railenium, Francie
- Rete Ferroviaria Italiana, Itálie
- Trenitalia S.p.A, Itálie
- Universidad Pontificia Comillas, Španělsko
- Università degli studi della Campania Luigi Vanvitelli, Itálie
- University of Strathclyde, Velká Británie
Role ČMI: financovaný JRP-partner
Hlavní řešitel ČMI: Mgr. Martin Šíra, Ph.D.
Web: https://myrails.it/
Manažerské shrnutí projektu: Celkovým cílem projektu je vyvinout metrologický rámec
a infrastrukturu měření, které podpoří přijetí energeticky účinných technologií v evropských železničních systémech. Projekt si klade za cíl rozvoj metrologické infrastruktury pro přesné měření energetické výměny a pro spolehlivé monitorování systému, které je základem implementace energeticky efektivního řízení evropského stejnosměrného a střídavého železničního systému
a systému stejnosměrného metra. Projekt se také zaměřuje na charakteristiku železničního subsystému jako výrobce-spotřebitel s ohledem na jeho integraci do široké inteligentní sítě a také
na hodnocení výkonů ekologické jízdy.