Kód projektu: 16ENG09
Vysoutěžení projektu: 2016
Implementace projektu: 2017 – 2020
Vedoucí řešitel projektu: Menne Schakel, VSL, Nizozemsko
Účastníci projektu:
- Istituto Nazionale di Ricerca Metrologica, INRIM, Itálie
- Justervesenet - Norwegian Metrology Service, JV, Norsko
- Laboratoire Associé de Débitmétrie Gazeuse, LNE-LADG, Francie
- VTT Technical Research Centre of Finland Ltd, Centre for Metrology MIKES, MIKES, Finsko
- TUV SUD Limited, NEL, Velká Británie
- National Physical Laboratory, NPL, Velká Británie
- Physikalisch-Technische Bundesanstalt, PTB, Německo
- VSL National Metrology Institute, VSL, Nizozemsko
- Coventry University, Velká Británie
- Gas Natural SDG, SA, Španělsko
- Mestrelab Research, S.L., Španělsko
- Nederlandse Organisatie voor Toegepast Natuurwetenschappelijk Onderzoek TNO, Nizozemsko
- Regasificadora del Noroeste, S.A., Španělsko
- Ruhr-Universitaet Bochum, Německo
- Technische Universitaet Braunschweig, Německo
Role ČMI: financovaný JRP-partner
Hlavní řešitel ČMI: Mgr. Jan Geršl Ph.D.
Web: https://lngmetrology.info/
Manažerské shrnutí projektu: Celkovým cílem tohoto projektu je umožnit rozsáhlé zavedení zkapalněného zemního plynu (LNG) a zkapalněného bioplynu (LBG) jako paliva v dopravě. Nezbytnou součástí tohoto cíle je však vývoj sledovatelnosti měření pro rozsáhlé aplikace přepravy LNG. Měření průtoku a složení při předávání do úschovy musí být podloženo jasnou a sledovatelnou metrologickou infrastrukturou a musí být vyhodnoceny vlastnosti, které jsou důležité pro použití paliva, tj. hustota a metanové číslo (MN). Tento projekt spojí odborné znalosti průmyslu, výrobců přístrojů a výzkumných ústavů, aby bylo možné vytvořit potřebná zkušební zařízení a validační metody. Výsledky projektu budou rovněž implementovány do příslušných písemných norem, aby bylo umožněno a podpořeno používání LNG a LBG jako paliva v dopravě.